סביבה תומכת/ הורות

"בסביבתי נשים רבות בשלבים שונים של האמהות החד הורית. פגשתי ארבע. מנסיונן יש בקהילה גם פתיחות וקבלה".

מאת: חיה זלצר

בשנת 2007 פורסם פסק ההלכה המהפכני של הרב שרלו המתיר לנשים שהגיע לגיל שלושים ושבע ללדת ילד מחוץ לנישואין. מאז, עם או בלי קשר, נשים רבות מהציבור הדתי והדתל"שי לוקחות את גורלן בידן והופכות לאימהות חד הוריות. בסביבתי נשים רבות נמצאות בשלבים שונים של התהליך, בכוחות עצמן, בלי גבר, איש או בעל. חלקן מלוות בברכת רב אחרות בלי.
ההחלטה הלא פשוטה גם ככה, להביא לעולם ילד למשפחה חד הורית, מקבלת מימד נוסף בחברה הדתית – דתלשי"ת. בין היתר בגלל המסורת השמרנית של הקהילה והמשפחה. השאלה איך יתקבל תינוק "חסר אב" בקהילה המקדשת את קדושת המשפחה הגרעינית המסורתית, נמצאת שם, באויר, כל העת.
פגשתי ארבע נשים חזקות ומגובשות בשלבים שונים של התהליך ובנקודות אחרות ברצף הדתי – דתלש"י:

נעמה (42) עו"ס מהמרכז, דתיה לייט, חיה בשני העולמות: הדתי והחילוני, "מנווטת" לדבריה, נמצאת בתוך התהליך.

חנה (44) עורכת סרטים מירושלים, דתיה לאומית, אם חד הורית לתינוקת.

דפנה (42) פסיכולוגית קלינית מירושלים, דתיה לאומית "לובשת מכנסיים", אם חד הורית לילדה בת שנתיים ושמונה חודשים.

ואורנה (38) מטפלת באומנויות ממושב במרכז הארץ, דתלש"ית, התחילה את התהליך והפסיקה, לבינתיים.

שמעתי מהן על ההתמודדות עם המשפחה, הקהילה והאמונה. מנסיונן הקהילה עברה כברת דרך, ויש בה גם פתיחות וקבלה.

חיה זלצר: חברת מערכת 'דברים', וממייסדי קבוצת הפייסבוק "הקבוצה (שם זמני:)".

Comments are closed.